Infiintarea unei firme este de cele mai multe ori o procedura complexa si cu multe batai de cap.
Cu toate acestea daca parcurgem aceasta procedura pas cu pas, infiintarea unei firme se va dovedi a fi o procedura simpla si rapida.
Care sunt pasii infiintarii unei firme?
- Rezervarea denumirii firmei la Registrul comertului.
- Redactarea documentelor care vor fi cuprinse in cadrul dosarului de infiintare firma.
- Depunerea capitalului social in valoare de 200 de lei.
- Obtinerea declaratiilor necesare pentru infiintarea unei firme.
- Compunerea dosarului de infiintare firma.
- Depunerea dosarului de infiintare firma la Registrul comertului competent.
Primul pas este rezervarea denumirii firmei la Registrul comertului competent. Competenta Registrului comertului este data de sediul viitoarei societati.
Al doilea pas si cel mai important este redactarea cu atentie a documentelor de infiintare a firmei si anume:
a. Actul constitutiv al societatii.
b. Contractul de comodat – care va servi drept dovada viitorului sediu social al societatii.
Al treilea pas este depunerea capitalului social in valoare de minim 200 de lei.
Capitalul social va fi depus la orice banca pe baza unui dosar format din actul constitutiv al societatii, rezervarea denumirii in original si a contractului de comodat.
Cel de-al patrulea pas este obtinerea declaratiilor urmatoare:
a. Declaratie de asociat.
b. Declaratie de administrator.
c. Specimen de semnatura.
d. Declaratie de beneficiar real.
Penultimul pas in procedura de infiintare firma este cel mai important si anume compunerea dosarului de infiintare firma. Dosarul de infiintare firma va cuprinde urmatoarele documente:
a. Cerere de inregistrare infiintare firma (tipizatul se obtine de la Registrul comertului).
b. Vector fiscal.
c. Declaratie model 2 (tipizatul se obtine de la Registrul comertului).
d. Act constitutiv.
e. Declaratii de asociat si administrator, specimen de semnatura, declaratie beneficiar real).
f. Dovada depunerii capitalului social – chitanta obtinuta de la Banca.
g. Dovada sediului social – contract de comodat, contract de inchiriere.
h. Cartile de identitate ale asociatilor precum si ai administratorilor, daca vor fi mai multi.
i. Mapa ANAF (daca sediul va fi stabilit in cadrul unui apartament de bloc).
J. Mapa declaratie beneficiar real.
Ultimul pas este cel mai usor si anume depunerea dosarului de infiintare firma la Registrul comertului achitandu-se o taxa in valoare de 122 de Lei.