In cele ce urmeaza va vom expune pe larg tot ce tine de procedura de infiintare firma. Daca planuiti totul de la inceput va fi simplu.

In cele ce urmeaza vom lua pas cu pas procedura de infiintare a unei firme pentru a va fi cat mai simplu.

Sfatul nostru este sa alegeti infiintarea unei firme in detrimentul infiintarii unui PFA. Aceasta este o intrebare pe care foarte multi antreprenori si-o pun la momentul inceperii unei afaceri.

Infiintarea unei firme este mult mai avantajoasa din punct de vedere fiscal. Totodata daca afacerea se va dezvolta, infiintarea unei fime este mai avantajoasa.

1. Care sunt actele necesare infiintarii unei firme?

Desi poti citi pe net multe articole cu privire la infiintarea unei firme, indicat ar fi sa faci un drum la Registrul Comertului. Fiecare Registru are o zona de informare unde vei afla toate detaliile cu privire la infiintarea unei firme.

Cu toate acestea pentru a te putea duce cu temele facute, sfatul nostru este sa consulti site-ul Registrului comertului initial aici: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv.

2. Cu ce incepem dupa ce am aflat care sunt documentele necesare?

Un prim pas pe care trebuie sa il facem este rezervarea denumirii firmei. In opinia noastra este cel mai interesant moment in procedura de infiintare firma.

In acest moment puteti sa dati frau liber imaginatiei si sa alegeti o denumire care sa rezoneze cu activitatea dvs.

Multe persoane confunda marca unei afaceri cu denumirea inregistrata la Registrul comertului.

Sunt doua lucruri total diferite si se efectueaza la institutii cu totul diferite:

a) rezervarea denumirii unei firme se face la Registrul comertului.

b) obtinerea unei marci se face la OSIM.

Rezervarea denumirii unei firme este gratuite, pe cand obtinerea unei marci se plateste la OSIM.

3. Stabilirea sediului social al firmei

Pasul urmator este un pic mai dificil intrucat multi antreprenori se blocheaza in acest punct.

Totodata majoritatea antreprenorilor se descurajeaza cand ajung in acest punct.

De ce spunem acest lucru?

Majoritatea persoanelor care doresc sa isi infiinteze o firma nu au un sediu social.

Ce este/reprezinta un sediu social?

Sediul social este locul unde firma pe care o vei infiinta va avea sediul social. Sediul social poate fi localizat in cadrul unui apartament de bloc sau de ce nu, in cadrul unei cladiri de birouri.

In cazul, in care veti stabili sediul social in cadrul unui apartament de bloc, veti completa un acord de vecini. Modelul de acord il regasiti AICI: https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-160.pdf

Sediul social poate sa fie cu activitate sau fara activitate (cu activitate la terti). Sfatul nostru este sa alegeti varianta de sediu fara activitate pentru a nu plati taxe la ANAF pe imobilul detinut.

Ce puteti face daca nu detineti un sediu social?

Cea mai ieftina varianta de sediu social ar fi cea a gazduirii la Cabinet de Avocat. Daca nu ati gasit pana acum o varianta pentru gazduirea sediului social va putem recomanda urmatoarele variante:

  1. https://sedii-sociale.ro/
  2. https://servicii-avocat.ro/domenii-expertiza/sediu-social-bucuresti/

Gazduirea sediului social la Cabinet de Avocat va va scuti de mult timp si bani. De asemenea veti elimina obtinerea acordului vecinilor si al Presedintelui asociatiei de locatari.

4. Alegerea codurilor CAEN si Redactarea Actului constitutiv

Aceasta etapa este foarte importanta deoarece Actul constitutiv reprezinta practic cel mai important document al firmei.

In baza actului constitutiv si al codurilor CAEN alese va veti putea desfasura activitatea.

Daca nu aveti un model de Act constitutiv il puteti accesa pe cel oferit ca model de Registrul comertului AICI: http://www.onrc.ro/documente/acte_constitutive/MODEL%20AC%20SRL%20MM%20ASOCIATI.pdf

Alegerea codurilor CAEN este foarte importanta deoarece in baza acestora va veti putea desfasura activitatea.

Sfatul nostru este sa va alegeti un maxim de 10 coduri CAEN, pe care credeti ca le veti desfasura. In cazul, in care veti desfasura si alte activitati le veti putea adauga ulterior.

Daca nu stiti unde sa cautati codurile CAEN, atunci puteti accesa un site in acest sens AICI: http://codurilecaen.ro/

5. Depunerea capitalului social

Capitalul minim pentru infiintarea unei firme este de 200 de lei. Capitalul social se va putea depune fie de asociatul firmei sau de administrator.

De cele mai multe ori capitalul social se imparte in 20 de parti sociale a cate 10 lei.

Sfatul nostru este sa alegi o banca cat mai apropiata de sediul firmei tale sau de domiciliul tau.

Acest lucru te va scuti de mult timp pierdut pentru a-ti rezolva problemele bancare.

6. Obtinerea declaratiilor pe propria raspundere

Declaratiile pe propria raspundere se pot da fie la Registrul comertului, fie la un Notar Public.

Daca nu tineti neaparat la economia procedurii si va grabiti, atunci puteti apela la serviciile unui Notariat. Noi colaboram cu acest Notariat, care lucreaza foarte bine si rapid: https://notariate.ro/notari/bucuresti/birou-individual-notarial-alexandra-marcu/

Daca aveti mai mult timp la dispozitie si vreti sa economisiti timp, atunci puteti apela la serviciile Registrului comertului.

Diferenta de bani este una semnificativa, daca apelati la serviciile acestei institutii pentru declaratii.

Care sunt totusi declaratiile pe care trebuie sa le obtineti?

Declaratiile pe care le veti obtine sunt urmatoarele:

a. Declaratie de asociat.

b. Declaratie de administrator.

c. Specimen de semnatura.

d. Declaratie de beneficiar real.

7. Ce alte documente mai sunt necesare pentru infiintarea firmei?

Ultimele documente sunt cel mai usor de obtinut si anume:

a. copie CI (carte de identitate asociati si administrator).

8. In cat timp vom putea ridica documentele de infiintare de la Registrul comertului?

Documentele de infiintare vor putea fi ridicate in 3 zile de la depunerea dosarului la Registrul comertului.

Ce vom obtine in urma depunerii documentelor la Registrul comertului?

In primul rand se va obtine documentul mult asteptat si anume certificatul de inregistrare al firmei:

document obtinuit in urma infiintarii firmei - CUI firma

a. CUI-ul firmei.

b. Constatatoarele de le sediul social sau terti.

Procedura de infiintare firma poate sa fie simpla, cu toate acestea, daca nu va descurcati noi va putem ajuta. Mai multe detalii puteti afla daca accesati urmatorul link: https://infiintarefirmaonline.ro/infiintari/infiintare-firma/

19.458 de răspunsuri