Starea de urgenta ne-a suprins pe toti, fie ca suntem antreprenori, avocati sau contabili.

Astfel pe toata perioada ce urmeaza, trebuie sa avem in vedere legile care reglementeaza perioada de stare de urgenta.

Care este actul normativ pe care il vom lua in calcul in toata aceasta perioada?

Starea de urgenta in Romania, ca urmare a Pandemiei de Covid-19 a fost stabilita prin Decretul nr. 195/2000 privind instituirea starii de urgenta.

Decretul de mai sus a fost publicat in Monitorul Oficial partea I, NR. 212 din data de 16.03.2020.

Ce urmari a avut decretarea starii de urgenta asupra activitatii Registrului comertului?

In primul rand toate cererile privind mentiunile la Registrul comertului se vor depune doar prin mijloacele electronice.

Ce inseamna depunerea mentiunilor prin mijloace electronice?

Mentiunile la Registru comertului se vor depune numai prin intermediul mail-ului si a portalului Registrului comertului.

Care este site-ul oficial unde se pot depune mentiuni la Registrul comertului online?

Site-ul unde se pot depune mentiuni la Registrul comertului este: https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/ONRCPortal.portal

Mai putem infiinta firme pe toata perioada starii de urgenta?

Raspunsul este unul simplu: Nu! nu se mai pot infiinta firme pe perioada starii de urgenta.

Singurele proceduri care se pot face la Registrul comertului in aceasta perioada sunt mentiunile precum:

a. schimbare administrator;

b. cesiune de parti sociale;

c. adaugare cod caen, samd.

Care este articolul care mentioneaza faptul ca pe perioada starii de urgenta nu se infiinteaza firme?

Art. 45 din Decretul nr. 195/2000 privind instituirea starii de urgenta specifica clar urmatoarele:

,,(1) Pe durata stării de urgență, activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale continuă în ceea ce privește înregistrarea mențiunilor privind persoanele juridice și persoanele fizice înregistrate în registrul comerțului și se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare a mențiunilor și a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.”

Prin urmare singurele proceduri care se pot face la Registrul comertului in aceasta perioada sunt mentiunile cu privire la persoanele juridice.

2 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Apeleaza!